torsdag 3 mars 2011

Vilka örter blir det i år

God förmiddag! Jag blickar ut över den gråa åkern och konstaterar att, nej det är inte vår. Fågelsången som hörs från framsidan skvallrar om en annan känsla. På min födelsedag för två år sedan fick jag en fantastisk present. Min kära sambo hade snickrat hela natten på en otrolig odlingsbänk på ben. I bänken hade han planterat ner timjan, rosmarin, basilika, oregano, persilja, gräslök och lite annat smått och gott. Solen sken över trädgården och samtidigt som jag serverade kaffe fick jag syn på denna bänk som stod alldeles nyoljad och fin på vårt trädäck. Sambon hade placerat den precis utanför våra dubbla glasdörrar, så att jag lätt kunde kliva rakt ut i solen och norpa några örter. Hela sommaren blev blev det egenodlade örter både på frukostmackan och till grillningen på kvällen. Hmm undrar vad man ska odla i bänken i år.

Nya fina planteringsstenar från Åhléns




Jag lovar att återkomma med en bild på min fina bänk. Om man nu inte har en händig sambo eller är händig själv så har Hasselfors kommit ut med en odlingsbänk på ben. Hasselfors odlingsbänk på ben är i värmebehandlat trä för en snygg och ergonomisk odling på balkong eller terrass. Denna bänk får plats hos alla så nu är det bara att sätta igång att odla!


Foto publicerat med Hasselfors godkännande

2 kommentarer:

  1. BRa fråga, lurar på samma fråga själv. Kanske ett gemensamt besök på Tirup för fika, barnlek och inspiration?

    SvaraRadera
  2. Så du har börjat blogga? Roligt! Och ändå så kommenterar du aldrig hos mig :(

    Dom där trädgårdbrallorna du skrev om nedan är coola!

    SvaraRadera