tisdag 1 mars 2011

Favoritkrukan har fått syskon

Om jag hade kommit över en mindre förmögenhet så hade jag fyllt min trädgård med krukan Gråsippan av Signe Persson-Melin. Än så länge äger jag inte en enda av krukan men jag bara älskar formen och möjligheten till olika planteringar. När Möbelmässan i Stockholm gick av stapeln 8-12 februari 2011 pressenterade Byarums Bruk två nya produktfamiljer helt gjutna av återvunnen aluminium. Formgivarna är naturligtvis Signe Persson-Melin och Mårten Cyrén. Den nya familjen planteringskärl heter Hexagon och är en spännande form med en streck-dekor som lagts direkt i formen. Soffan Vilamoura kan man med fördel sätta ihop med ytterligare soffor för att skapa en lång parkbänk. Soffan är designad med en liten pollet där man kan placera en god sommardrink. Äntligen en bänk både för vila och dricka! Visst är dessa produkter fantastiska men Gråsippan är fortfarande min personliga favoritkruka.






Gråsippan i sin enkla prakt

Den halva Gråsippan är riktig höjdare mot en vägg eller mot ett altanräcke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar