söndag 6 mars 2011

Inne att vara ute

Att sudda ut gränserna mellan ute och inne är ett spännande moment och något som tilltalar de flesta. Året runt tar jag själv hjälp av naturen i min inredning. Så fort solen tittar fram vill jag börja inreda trädgård och sittplatser. Idag tänkte jag visa bilder från Svenska Moderådets utställning på skånska trädgårdar där även de berättar: Nu är det inne att vara ute!

En hammock precis som denna har varit på önskelistan en längre tid. De vackra textilierna gör bara viloplatsen ännu mer inbjudande.

En inbjudande grön oas inomhus.

Pelargonen är en blomma som går över gränser. Denna ständigt aktuella blomma återfinns på de flesta platser i hemmet, så väl inne som ute.

En smaskig tårta dekorerad med pelargoner.

Tänk att ha ett eget växthus fullt med citronträd!

5 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Tack för titten in till min blogg!
    Du är varmt Välkommen!
    Roligt för nu hittade jag till dig.

    Vilka härliga bilder fån mässan.
    Det är så kul att se vad mässan har att erbjuda.

    Önskar dig en trevlig avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg jag hittat.

    lägger mig som följare så attt jag kan kika in igen.

    Härligt inspirerande bilder från mässan, synd att det är så långt dit. Inredningen med mycket grönt skulle passa perfekt i uterummet som vi har gjort om till varmrum men med utekänsla.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta!
    Tack för kommentar hos mig, du får mer än gärna följa min blogg:)
    Hälsningar Inger

    SvaraRadera
  4. Hej Charlotta! Tack för kommentar hos oss - roligt att hitta till din fina blogg.

    Hammocken är min favorit...

    SvaraRadera
  5. wow, tusen tack för en fin update från mässan. Grämer mig att jag missade, men tiden räcker inte till allt med en liten Elmer, och två större E:n :) Välkomen till blogvärlden, vi ses :) Kram, Minna :)

    SvaraRadera