torsdag 17 mars 2011

Kurs i Trädgårdsdesign

En dag i förra veckan damp ett tjockt kuvert ner i min brevlåda! En webbaserad introduktionskurs i trädgårdsdesign! Försiktigt och nästan sentimentalt studerade jag materialet till kursen. Där fanns både bilder, block, linjal och en fin mapp som jag kan förvara alla mina anteckningar i. Det var egentligen duktiga Pia från Gröna Nyanser som sådde fröet till något som skulle mynna ut i ett stort intresse av trädgård och design. Hon besökte vårt hem för 2,5 år sedan och hjälpte oss med lite tips & råd till vår 1200 kvm trädgård, som då endast bestod av en enorm gräsmatta och 13 stubbar! Vi är långt ifrån klara med trädgården, men jag lovar att visa lite före och efter bilder så småningom. Nu kan jag knappast bärga mig längre! Dags att sätta tänderna i min nya kurs!

Kram på er alla där ute och försök att inte blåsa bort i dessa vårvindar friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar