fredag 1 april 2011

Champinjoner & badande Ranunkler

Vilken mysig fredag jag har haft. Idag är faktiskt min sista mammalediga/studerande dag. På måndag börjar jag jobba igen efter 3,5 års föräldrajobb. Det känns läskigt och spännande på samma gång. Överallt knoppas nu i trädgården och kvällen var tro det eller ej, ljummen! Klockan åtta var det fortfarande ljust och fåglarna kvittrade högt överallt. Idag har jag och barnen planterat champinjoner! Tro det eller ej men jag sprang på en låda allt-i-ett och tänkte att detta måste vi testa. Undrar om det kommer att lyckas så bra som bilden nedan. Inne börjar mina färska blommor att sloka men, nej jag vill inte vinka farväl till min ranunkler riktigt än. När blommorna börjar hänga lite kliper jag till knopparna och gör vattenbad av blommorna. Riktigt harmoniskt med simmande blomster.







1 kommentar:

  1. Lycka till med arbetet! Kommer kännas konstigt tror jag, men kul!

    Cilla♥

    SvaraRadera