måndag 4 april 2011

Med tankar på Hortensia

Godkväll alla glada!
Jaha då är den första arbetsdagen på 3,5 år avklarad. Känner mig som en nykläckt fågel som plötsligt ska stå på egna ben. Efter all information under dagen känner jag mig faktiskt rätt slut. Kvällen försvann som en vind och knappt har jag ens hunnit sätta mig ner. Under min bussresa till och från jobbet har jag med inspiration av nya numret av Allt om Trädgård hittat flera nya rosor som kan få plats i min trädgård. För tillfälligt funderar jag på min lucka mellan rosorna på kortsidan av trädäcket och planteringen på långsidan bestående av silverpäron i cylinder, tistel, lavendel, blåklint och Iris. Funderar på antingen buskpion eller hortensia. Däcket är av stramt modernt snitt och skulle nog behövas mjukas upp lite i formen. Vad tror ni? Gillar ni Hortensia eller finns det förslag på någon annan lite högre och buskig blomma längs ett trädäck?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar