onsdag 6 april 2011

Arbete Auktion Allium

Sakta men säkert början tröttheten att infinna sig. Första veckan på jobbet går mot sitt slut och det har varit omtumlande och nytt att komma tillbaka. Samtidigt är det skrämmande hur lätt man faller tillbaka i sin arbetsroll. Nu känns det verkligen som man är två personer i en kropp. Det är mysigt att återgå till jobbet i denna årstid för fåglarna kvittrar när man stiger upp och cykelturen till bussen luktar vår. Jag tog en sväng i trädgården och mina allium börjar titta fram. Jag tror att allium tillsammans med daggkåpa kan skapa en vacker effekt. Jag älskar loppis och gamla saker. Sedan en tid tillbaka har jag varit på jakt efter en gammal skolplansch, så gissa om jag blev glad när jag läste att Södervidinge ska ha auktion på skolans interiörer med massor av skolplanscher och bänkar. Jag skriver genast in auktion i almanackan. Jag ser fram emot helgen och att bara vara, men det är obligatorisk närvaro vid staketbygget så att sonen inte misstar åkern trädgård.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du ska hitta den rätta skolplanschen :=)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar den rätta som du vill ha tillrätt penning:) annars har jag sett att dom kan finnas på blocket också.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt så snabbt man trillar in i "jobbmönstret". Själv kämpar jag också på första veckan, är helt slut på kvällarna.

    Cilla♥

    SvaraRadera