torsdag 26 januari 2012

Full fart framåt

Idag har det varit full rulle från tidig morgon till sen kväll. Jag träffar så mycket inspirerande människor varje dag. Har man en lite seg dag springer man alltid på någon kund som har en rolig verksamhet de brinner för. Givetvis kan jag inte bara passera blomsteraffärer utan måste kasta mig inom en snabbis. Idag blev det ett olivträd eftersom plantagen har rea på alla sina gröna växter. Jag vet inte hur mycket jag fyndade egentligen men ett olivträd rikare är jag!

Så är det ju det där med att hjälpa andra att få sålt sina varor till skolresan eller till idrottsförenigen. Jag köper allt! Av ett enda egoistiskt skäl, som säger att den dagen mina barn säljer saker så vet jag att alla föräldrar i hela området är skyldiga oss pengar. Jag jobbar alltså långsiktigt för att hålla ryggen fri i framtiden. Det blev även lite fröer inköpta idag, idén om att bygga om vårt extrarum till plantrum faller inte riktigt väl ut så var jag ska så allting blir nästa puck att lösa. Avslutningsvis blir det en bukett tulpaner från en tjej som behövde pengar till skolresan.




1 kommentar:

  1. Det låter som ett härligt, spännande liv! Fniss, jag borde nog tänka som du när det gäller att köpa till stöd för skolresor och föreningar...
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera