onsdag 25 januari 2012

Gröna väggar i frostiga tider

Fortfarande ingen riktig ordning här men det kommer efterhand som jag lär mig och har tid. Det är mycket som ska falla på plats så här i början av året. Mycket möten som ska avhandlas och löften som ska hållas. Inte enbart på bloggen utan även utanför ska jag bli en mer "redig" person och inte sprida papper, tidningar och annat runt mig som ogräs (alla dessa löften vi ska hålla). Jag har äntligen tagit grepp om min trädgårdsdesign utbildning, så nu blir det till att plugga latinska växtnamn. Jag läste aldrig latin men det känns ändå som ett logiskt språk- den där Linné kunde sina saker. På jobbet står vi i begrepp att flytta ut mot gatan i nya lokaler och vi ska ha växtväggar. I renoveringsprojektet Caroli i Malmö har man redan tillämpat detta. I dessa frosttider känns grönt som en ovanligt varm färg. Jag kan inte med mina dåliga teknikkunskaper låta bli att fundera över hur man förvaltar hållbarheten och om man tillsätter näring och vatten i ett inbyggt system.


1 kommentar:

  1. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    Well over 160000 men and women are trying a simple and SECRET "liquids hack" to lose 1-2 lbs every night in their sleep.

    It's simple and works all the time.

    This is how to do it yourself:

    1) Go grab a glass and fill it with water half the way

    2) Then use this awesome hack

    and you'll be 1-2 lbs lighter the very next day!

    SvaraRadera