tisdag 7 juni 2011

Solen är härlig men skuggan är underbar

Vilken fantastisk helg! Helt plötsligt kändes det som om man var mitt i semestern och jag bara flöt med. Vi tog en tur till zoo och lördagens vackra dag bjöd på ett helmysigt 60-års firande. En spontan grillfest fick också plats innan nationaldagen enbart bjöd på hängmattegung och glass. Trädgården då, jo en hel del har hänt! Vår upphöjda skuggplats som vi lite skämtsamt kallar för allsångscenen har blivit inbäddad av bambo, stäppsalvia och vit näva. En liten mysig berså ska alltså vaskas fram. Många med mig har varit skeptiska till sambons intiativ men jag är beredd att ge mig och faktiskt erkänna att detta kommer bli riktigt bra. Solen i all ära men skuggan är som mysigast när det gassar för fullt. Jag ska locka fram en bild så fort vi har lagt stenen som ska avsluta planteringen. I planteringslådorna frodas det för fullt så snart kan vi ligga i hängmattan och käka smultron!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar