torsdag 23 juni 2011

Små grodorna, små grodorna

Glad midsommar!

Såhär dagen innan midsommar tänkte jag bara passa på att önska alla som tittar in här en riktig trevlig midsommar. Själv har jag precis avslutat min första vecka på nytt jobb. Allt känns super och jag är riktigt taggad över att ta tag i allt det nya. Trädgården mår även den mycket bra. Det blev ett rejält ansiktslyft i helgen med rensning och klippning av häcken ( ska ju göras innan midsommar). Visar idag min absoluta favorit vy av trädgården. Svängen innan man kommer runt på kortsidan kantas av salvia och daggkåpa. Ur daggkåpan reser sig spaljéer med klematis och rosen ilse krohn. Under våren har allium kommit fram ur daggkåpan. En riktigt lyckad kombination som blir att upprepas nästa år. Då kommer jag även satsa väldigt mycket på vårlökar överallt i trädgården. Ha en riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Kul kombination med daggkåpa och allium. Den ska jag lägga på minnet.

    Cilla♥

    SvaraRadera