måndag 28 februari 2011

Karameller och rost

Vid denna tiden på året är det som om något vaknar inom mig. En farlig känsla av köplust föds ur ljuset. Morgonen känns inte längre lika mörk och tung, utan förmedlar en känsla av ljus och upprymdhet. Idag besökte jag den lokala blomsterhandeln och hittade några vackra randiga spruckna krukor från I.C Lauvring AS i karamellfärger. Jag blev verkligen inspirerad och återkommer med bilder på dessa så fort jag har bestämt mig för vilken storlek det blir på krukorna. På min väg ut ur blomsteraffären fick jag åter igen uppleva känslan av hur blommor och rost hittar en symbios. Det är fantastiskt att se hur det nya föds fram ur det gamla. Här möts Helleborus orientalis ssp. guttatus, prickjulros och pärlhyacint med rostiga krukor i olika storlekar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar