tisdag 1 mars 2011

Orkidévecka och Skånska Trädgårdar

Blir ett besök på Blomsterlandets Orkidéutställning denna vecka. Besök deras sida för att se när Orkidéveckan kommer till din affär. Blomsterlandets Orkidévecka har blivit ett återkommande och populärt tema. Under veckan kommer det anordnas föreläsningar och finnas möjlighet till att köpa vanliga och ovanliga sorter av blomman. Dessutom kan man ta med sin sjuka orkidé för att få rätt diagnos ställd. Ett ypperligt tillfälle att få lite gratis hjälp och kanske rädda sin blomma! Förr förknippade jag alltid orkidén med något av en mormorsblomma, men under åren har jag ändrat min syn på blomman och är idag ägare av ett antal orkidéer. Egentligen borde jag äga fler orkidéer men... handen på hjärtat så måste jag erkänna att jag slängt en och annan i brist på ork. Jag lovar dock att aldrig slänga en orkidé igen, innan jag tagit med den till orkidéakuten!

Foto: Per Olsson


Ska bara flika in med en lite notis. På torsdag är det dags! Skånska trädgårdar slår upp "portarna" till sin mässa på Jägersros parkering i Malmö. I år hålls mässan i enorma uppvärmda tält som installerats med trägolv, spännande! Många intressanta utställare för att inte tala om alla trädgårdsprofiler som kommer att inta scenen under dessa dagar. Jag är enormt laddad och kommer försöka sluka så mycket av mässan som det bara går. Längre inlägg kommer senare.

Ha en mysig 1:a mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar